close


 


tell me why


 


小男孩唱出悲天憫人動人心弦的歌


 


在我的夢中


同齡的孩子們總是在為


每個男孩和女孩唱著戀曲



那裏有蔚藍的天空、翠綠的原野


而笑聲則是這個地球上共同的語言



當我醒來的時候


所看到的卻是一個滿佈危急的世界


告訴我為什麼?


 


一定要演變成這樣嗎?


告訴我為什麼?


 


是不是有些事情是我無法體會的?

告訴我為什麼?


 


因為我不了解


為什麼當我們面對這麼多


需要幫助的人卻不能伸出援手?


告訴我為什麼?


 


每一天我自問要怎麼樣才能做一個男子漢?


難道我必須要靠打鬥的方式來證明自己嗎?


 


難道我的生命


就是要浪費在一個充滿戰爭的世界裡嗎?



告訴我為什麼?

 


一定要演變成這樣嗎?


告訴我為什麼?


 


是不是有些事情是我無法體會的?


告訴我為什麼?因為我不了解


 


為什麼當我們面對這麼多


需要幫助的人卻不能伸出援手?


告訴我為什麼?


 


告訴我為什麼?告訴我為什麼?


 


只要告訴我為什麼?為什麼?為什麼?


 


告訴我為什麼?


(為什麼?為什麼老虎會逃跑?)


 


告訴我為什麼?


(為什麼?為什麼我們要開槍?)


 


告訴我為什麼?


(為什麼?為什麼我們從不記取教訓?)


 


有誰可以告訴我們


為什麼我們會任由森林燒毀?


(為什麼?為什麼我們又說要關心?)


 


告訴我為什麼?


(為什麼?為什麼我們只站在一旁觀看?)


 


告訴我為什麼?


(為什麼?為什麼海豚會哭泣?)


 


有誰可以告訴我們


為什麼我們會消滅了海洋?


(為什麼?為什麼不能設想


我們都是在同一條船上的?)


 


告訴我為什麼?


(為什麼?為什麼我們互相指責?)


 


告訴我為什麼?


(為什麼?為什麼這樣無止盡的一直在發生?)


 


有誰可以告訴我們


為什麼我們就不能互相做朋友?


為什麼?為什麼?


 


TELL ME WHY by Declan Galbraith


In my dream, children sing a song of love for every boy and girl.
The sky is blue and fields are green and laughter is the language of the world.
Then I wake and all I see is a world full of people in need.


 


Tell me why?(Why?)
Does it have to be like this?


Tell me why?(Why?)
Is there something I have missed?


Tell me why?(Why?)


 


‘Cos I don’t understand when so many need somebody we don’t give a helping hand.


Tell me why?


Everyday I ask myself what will I have to do to be a man?
Do I have to stand and fight to prove to everybody who I am?
Is that what my life is for to waste in a world full of war?


 


Tell me why?(Why?)
Does it have to be like this?


Tell me why?(Why?)
Is there something I have missed?


Tell me why?(Why?)
‘Cos I don’t understand when so many need somebody we don’t give a helping hand.


Tell me why?


 


*REPEAT


(Tell me why?)
Tell me why?(Tell me why?)
Tell me why?(Tell me why?)
(*TOGETHER)Just tell me why, why, why?


Tell me why?
(Why, why does the tiger run?)
Tell me why?


(Why, why do we shoot the gun?)
Tell me why?


(Why, why do we never learn?)
Can someone tell us why we let the forest burn?


(Why, why do we say we care?)
Tell me why?


(Why, why do we stand and stare?)
Tell me why?


(Why, why do the dolphins cry?)
Can some one tell us why we let the ocean die?


(Why, why if we’re all the same?)


Tell me why?
(Why, why do we pass the blame?)
Tell me why?


(Why, why does it never end?)
Can some one tell us why we cannot just be friends?


Why? Why?


 


voicexml



 


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    自在居 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()